Sunday, March 29, 2009

SiaPa aKu?


episod kalu ni aku ak ceritakan sape aku..
konon2 cm muhasabah diri gak le ni..


start die cmni..
pada 25 sept 1989,
lahirlah sorg insan yang pd zahirnya xtaw pape..
mase kecik2 dulu..
BEST sgt..
da le comel (bajet comel),
dapat manje2..ape nk sume dpt..
tp x gak..sbb aku ank sulung..
bile pikir balik,
mmg lawok..
rindula,nk balik zaman kanak2..

alhamdulillah..
aku benar2 bersyukur sbb ade family yg ckup smpurna..
yang penuh kasih sayang..
aku hairan
dulu..time ku skola,
aku slalu je bosan dan xsabar2 nk kuar dr rumah..
biasela,darah muda..
memberontak..
sume nk try..
TAPI..
sekarang ni aku amat menghargai family aku...
sayang sgt kt dieorg..
sentiase rindu kt dieorg..
matlamatku hanya satu:
nk wat org yang aku sayang,bahgie..
harap2,tercapailah cita2 aku tu..

dulu..
aku xpenah terpikir langsung nk amik jurusan yang aku blaja skarang,
aku xyakin aku dapat buat..
kat skola pn,
aku hanya murid biasa..
yang kadang2 agak terkebelakang..
TAPI..
dah rezki ALLAH nk bg kt aku..
alhamdulillah,
masuk universiti gak aku..
jurusan?
kejuruteraan awam..

ape lagi eh..
pengalaman cinta?
memang banyak..
gatai gak aku nih eh..
baru prasan..
haha..
kadang2..
ape yg diharapkan xjadi..
adat le tu..
cume nasihat aku..
cinta kite jika dilorongkan ke jalan yang betul..
INSYAALLAH..
diberkati..
dan yang penting..
KEPERCAYAAN
KEJUJURAN
KASIH SAYANG..
bg aku,
wang ringgit dan rupa paras
xmenjanjikan papepn..

pasal perangai aku..
aku cube jadi seseorg yg disenangi sume org..
aku masuk je ngn sape2 pn,
cume..
yang suke terlepas cakap tu..
maaf la..
aku kadang2 baran gak..
so far,
leh control le lg..

hobi aku..
dulu..
suke usik adik2..
TAPI..
skarang ni..
hobi aku
webcam ngan prince R..
tah pape,
kat klas jmpe ari2..tapi still nk webcam..
aku suke lukisan..
ntah,sronok la..
unik..
dan penuh karakter..

favourite food aku lak..
laksa utara..
sedap nye..
nyam2..
seminggu tu makan hari2 pn xpe..
tapi
skarang ni,
kene control sket..
sbb aku de resdung..
tu la,belacan banyak sgt..

sedar xsedar..
tahun ni,
da 20 tahun da aku..
tibalah masa..
aku berbakti..
pada..
mak
abah
adik2 dan sewaktu ngan nye..
aku harap..
aku sempatlah balas jasa kedua org tuaku..



No comments:

Post a Comment