Wednesday, April 15, 2009

HePi BeFdaY my LittLe Sis...

adik bongsu aku wat mase neh..

mm..

ari ni genap 7 tahun adik bongsu ak..

aku ingat lagi,

time die lahir,

15 april 2002,

aku dah msk tingkatan 1..

time tu seminggu dok ngan abah..

leh tahan le..

seminggu la kami xmkan nasi..

huhu..



agaknye,

kalu di flash back kepada tahun 2002,

time ni, abah br pas amik aku kt skola..

at the same time abah da bli makan kat aku n adik2 laen...

abah cakap mak da msk spital..

so,kene mkn cpt2,then bergegas p spital..



pas solat magrib tu,

kami trus p jmpe mak..

mase on da way kami p sane,

aku tanye abah,

nk adik laki ke pmpn..

abah cakap,

mane2 pn same je..

janji mak ngan adik slamat..

tapi aku tahu,

jauh di sudut hati abah,

nk kan anak laki..



sesampainye kami kt spital,

doktor da xbagi msk..

die srh tggu kt luar..

ms tu mmg suspen..

berkali2 aku memohon agar ALLAH

slamatkan mak dan adik..

dan,alhamdulillah..

tepat 8.35 pm,

seorg lagi adik pmpn slamat di lahirkan..

aku tgk die,tapi die xtgk aku..mane aci..

tapi xpe,sbb time tu die ngah tdo..

letih agaknye..



selang 2,3 hari..

abah tanye utk name yang seswai d beri..

mule2 nk bg name ROS NURATIKAH,

tp aku ckap kasi r name lain..

name adk aku yang sorg tu,

da de yg start uruf A,

ROS NURANISAH..

so,setelah di bncang dan d kaji serta di teliti,

maka tercipta lah name ROS NURSYAFIQAH BT ROSLI,

seperti yang tercatat di dalam surat beranak..

xsilap,SYAFIKAH maksudnye Yang cerdik..



mm..

pikah2..

dulu time die kecik,(eh,skrg pn kecik lg..)

manje sungguh..

geram aku..

haha..

aku slalu cubit pipi die,

comey2..

die mntak org pggl die ADIK..

kalu pggil pikah,die nangis..

ngade!

mak slalu marah ssb aku slalu carik pasal ngan adik..

hihi..



TAPI..

sejak die msk tahun satu ni..

kurang la nk manje2..

beriya2 beli baju skolah n beg skola baru..

pastu,tiap kali dapat result periksa,

sibuk tunjuk kat org..

mentang2 sume A..

eleh,aku pn boleh kalu mcm tu..haha



kalu aku balik umah,

die la paling xcited..

kalah mak aku..

hihi..

aku xfikir lagi nk bli adiah pe..

ape eh...

mm,sok la aku fikirkan..

pas paper SOM..

kalau sape2 de idea bernas sal adiah utk adik aku,

tlg kemukakn eh..

sekian..maceh !!











4 comments:

  1. hek elah...template ni xkena la ngan tjuk...npe xtuka je nme..bluewavebutterfly..hehe

    ReplyDelete
  2. hek elah..sk t kite r, blog kite..

    ReplyDelete
  3. oit2..gaduh blik umah la..ni tmpat awam...hua3... =D

    ReplyDelete
  4. waa..da le school awam..
    tempat pn awam ke?
    huhu

    ReplyDelete