Saturday, April 18, 2009

ShoRt CirCuit @ WaYar SHorT?












bosan,bosan,bosan..


arini, aku xrase aku dapat sebarang ilmu pn..
malasnya nk stdy teknologi elektrik..


hah,


sape la yg cipta sume rumus dan formula yg memeningkan pale nih?

time matrik,


aku minat gile letrik..


sbb mis chew ajar..


k, ak nk share somthing..


R = pL/A





equation nih kite apply kat resistor..
utk cari resistance..
aku ingat lagi kate2 miss chew..
di mane R(resistance), dan A(area)
di applikasikan dalam kehidupan seharian kite
sebagai R(rintangan dlm hidup) dan A(adknowledgement/pengetahuan)



jadi, apa kaitannye?
mcm ni,
semakin tggi pengetahuan/adknowledgment, semakin kurang rintangan
mcm ni la,
senang cite..
kalu nk hadapi rintangan dalam hidup ni dengan mudah,
kite kene la cari pengetahuan dan ilmu untuk mengatasinya..


miss chew slalu gak pesan,
jgn lupe NEWTON'S 3RD LAW..
sebab setiap perkara yang di lakukan akan mendapat balasan yang setimpal dengannya..


aku terpikir gak,
byk tol equation NEWTON ni..
NEWTON'S DIVIDED RULE blajar dlm math..
NEWTON ni..
sume nk xplore..
abih, aku nk xplore pe kalu ko dah xplore sume?
ptt tggl la sket kat ak gak..
kite xplore same2..
kite feymes same..
ni x,
ko xplore sorg ja..
sep r ko..

sebenarnye...
aku betoi2 xdak mood nk stadi ni..
dah la pagi tadi aku x join stadi group
atas sebab2 yang xdapat di elakkan..
mmm..




2 comments:

  1. erm...

    rindu mis chew...

    ak ske newton 3rd law...

    ingt smpai skarang...

    klo la mis chew ade...

    ak rindu gle kate2 smangt die..huhu

    n thanks for ur support...

    ReplyDelete
  2. jgn riso.. ak pn leh bg kata2 semangat...

    SEMANGAT,SEMANGAT,SEMANGAT..

    hahaha...jom lawat mis chew cuti neh..

    ReplyDelete