Saturday, April 25, 2009

# rancangan mase cuti.. #



memandangkan cuti sem kali ni lame..

aku bercadang utk mengisi mase cuti ni dengan penuh bermakne (kononnye..)

ape yang aku akan buat?

jom.. zoom in kotak fikiran aku..


option no. 1 :

jadi cikgu tuisyen..

waa..bunyi cm gempak..

padahal,xde papepn..

just luangkan masa tiap2 mlm utk ajar adik aku

subjek matematik..

matematik tambahan..

sebab die SPM tahun ni..

adeh,

aku yang riso lebih..


option no. 2 :

fully house-wife..

haha..

ni lagi mantap..

belom kawin da jadi housewife..

sje, praktis awal..

mane tak nye..

tiap2 pagi anto adk skola,

pastu g pasar..

balik tu masak..

basuh kain (msk mesin je..hihi)

jemur, angkat, lipat, msk lemari...

sapu sampah,

kemas umah..

waa..best2..


option no. 3 :

wat keje sambilan..

biase la..

kalu dok umah je pn,

tak best gak..

sebab tak kan makan minum mak abah support kot..

tak remaja la..haha

mesti nk duit poket masyuk gak..

keje pe yg available?

ntah le,

blk nnt br nk g survey..


option no. 4 :

gi pentauliah palapes..

aku tak sure keputusan yg aku buat ni betul ke tak..

cume kalu ni palap,

keje 3 mggu je..

duit dapat bnyak..

haha

bukan mata duitan,

at least aku leh cari pengalaman..

tapi..

ntah le, p palap bukan best mana pn..

balik2, muka yang same..huhu


option no. 5 :

bace komik + lukis kartun..

waa..rindunye hobi lame aku ni..

best2..

adik aku de bli byk komik..

aku je xsmpat nk bace..

tak pe2..

nnt kalu de mase, aku bace..


option no. 6 :

kuar ngan member skola..

mmm..

kire re-union la..

tapi borink la..

balik2,

TESCO taiping..

tak de tmpat lain ke..?

naik itik kt lake pn best gak..

tp naik ngan org tertentu je best..

haha..


option no. 7 :

gi negeri "indera kayangan"

haa..

kalu nk tau..

ni projek mega aku cuti sem ni..

aku ngah memikirkan cara utk merialisasikannye..

ntah la berjaya ke tak..

hopeffully, berjaye la..

tapi byk sgt 'obstacles' la..huhu
>tu je kot beberapa benda yang terlintas kt fikiran aku wat mase ni..
kepada kawan2 sume.. SLAMAT BERCUTI..HOPE KORANG ENJOY PUAS2 SEBELUM MASUK 2ND YEAR.. =)
p/s : meh le lawat aku kat taiping..
nnt aku lanje cendol..best o0O..

No comments:

Post a Comment